Verfijn


Vaardigheden
Kritisch denken
Zelfregulering
Sociale & culturele vaardigheden
Samenwerken
Communiceren
Mediawijsheid
ICT - basis vaardigheden
Probleem oplossen
Computational thinking
Creatief denken
Informatie vaardigheden

Doelgroepen
Groep 1
Groep 2
Groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Groep 7
Groep 8

Vakgebied
Mens en Maatschappij
Mens en Natuur
Kunst en Cultuur
Bewegen en Sport
Burgerschap
Engels / moderne vreemde talen
Digitale geletterdheid
Nederlands
Rekenen/wiskunde

Werkvorm
samenwerkend
zelfstandig

Subwerkvorm
Les - offline uitvoerbaar
Les - online uitvoerbaar
Lessenreeks - offline uitvoerbaar
Lessenreeks - online uitvoerbaar

Terug

Hop Scotch
ICT bekwaamheid docent:


Werkvorm:
samenwerkendsamenwerkend
Doelgroep(en):
Groep 3 Groep 4 Groep 5 Groep 6
Vaardigheden
ICT - basis vaardighedenICT - basis vaardigheden
Computational thinkingComputational thinking
Creatief denkenCreatief denken
Vakgebieden
Digitale geletterdheidDigitale geletterdheid
Rekenen/wiskundeRekenen/wiskunde
Omschrijving
  Met deze gratis app leren kinderen de beginselen van het programmeren en wordt het logisch denken gestimuleerd. Je kunt allerlei figuren kiezen en deze laten bewegen, dansen, lijnen laten tekenen etc. Ieder figuur kan weer iets anders doen.
Toepassing
De leerlingen leren spelenderwijs de basisbeginselen van het programmeren. Ook wordt het logisch denken gestimuleerd. Na deze les kunnen ze: Eenvoudige programmeer commando’s uitvoeren. Een creatieve animatie maken m.b.v. programmeercommando’s. Verschillende figuren op verschillende manieren laten bewegen.  

BRON: Mijn kind Online (Kennisnet)
Terug

Hop Scotch
ICT bekwaamheid docent:


Werkvorm:
samenwerkendsamenwerkend
Doelgroep(en):
Groep 3 Groep 4 Groep 5 Groep 6
Vaardigheden
ICT - basis vaardighedenICT - basis vaardigheden
Computational thinkingComputational thinking
Creatief denkenCreatief denken
Vakgebieden
Digitale geletterdheidDigitale geletterdheid
Rekenen/wiskundeRekenen/wiskunde
Omschrijving
  Met deze gratis app leren kinderen de beginselen van het programmeren en wordt het logisch denken gestimuleerd. Je kunt allerlei figuren kiezen en deze laten bewegen, dansen, lijnen laten tekenen etc. Ieder figuur kan weer iets anders doen.
Toepassing
De leerlingen leren spelenderwijs de basisbeginselen van het programmeren. Ook wordt het logisch denken gestimuleerd. Na deze les kunnen ze: Eenvoudige programmeer commando’s uitvoeren. Een creatieve animatie maken m.b.v. programmeercommando’s. Verschillende figuren op verschillende manieren laten bewegen.  

BRON: Mijn kind Online (Kennisnet)

Aantekeningen: